EVENT & BRÖLLOP
är måna om att er fest skall vara så bra som möjligt. Nedan följer vår prislista och några av de förhållningsregler som gäller när man bokar hos oss.
Vi på Margullgården
Hos oss ingår alltid
-
Visning av lokalen
-
Slutstädning
-
Planeringsmöten under resans gång
-
Glas & porslin - vi är fullutrustade
-
Två dagar innan - möjlighet att lämna av alla festartiklar
PRISLISTA
2019
Helgdag & Fre-Lör
Sön - Tors
2020
Helgdag & Fre-Lör
Sön - Tors
5900 :- 3500;-
0-29
0-29
6400 :- 4000;-
8000 :- 5000;-
30-55
30-55
8700 :- 5500;-
9800 :- 5900;-
56-75
56-75
10500 :- 7000;-
11600 :- 7500;-
76-95
13400 :- 9000;-
96-125
Begär en offert
Över 125
76-95
12300 :- 8500;-
96-125
14100 :- 9500;-
Över 125
Begär en offert
Värmetillägg 1okt - 31mars 1500 :-
Dagen innan Hyra (förbokas) 2500 :-
Dagen efter Hyra (förbokas) 2500 :-
Linnedukar 65 :-/st
Linneservetter 18 :-/st
Stolsöverdrag 45 :-/st
Tyg i taket dansgolv 750:-
Värmetillägg 1okt - 31mars 1500 :-
Dagen innan Hyra (förbokas) 3000 :-
Dagen efter Hyra (förbokas) 3000 :-
Linnedukar 67 :-/st
Linneservetter 19 :-/st
Stolsöverdrag 45 :-/st
Tyg i taket dansgolv 750:-
Personalkostnad (minst 2 personer från oss)
365:-/h, per person ex.moms
Personalkostnad (minst 2 personer från oss)
375:-/h, per person ex.moms
Bokningsavgift
Skall betalas senast 10 dagar efter erhållen bokningsbekräftelse.
Dagen efter hyra
Behövs inte om man endast ska
hämta sina kvarvarande saker
HYRESINFORMATION
Förhållningsregler
Sprittillstånd behövs endast om man planerar att ha försäljning av alkoholhaltiga drycker till gästerna i lokalen.
Sprittillstånd är personliga och tillstånd söker man i sin hemkommun.
Lokalen är inte utrustad eller godkänd för matlagning utan det är catering som gäller.
Rökning sker endast utomhus då vi önskar hålla lokalerna rökfria.
Glitter, rosenblad och konfetti är inte önskvärt i lokalen då dessa ting är oerhört svåra att få bort från stolar och golv efteråt.
Sopsortering är ett måste för all personal.
Olika kärl finns att tillgå. Om detta inte följs debiteras hyrestagaren för kostnaden som uppstår.
Spik och häftklammer är totalförbjudet att sätta i bord och stolar. Hör efter med personalen var det är lämpligt att använda och vart.
Det ligger på hyresgästens ansvar att städa upp efter eventuella missöden i form av illamående.
Det finns marshallhållare till era ljusmarshaller, hör efter med personalen efter lämpliga platser annars kan det hända olyckor på kvällen när gästerna behöver lite frisk luft
Parkering sker i första hand vid kortsidan av huset där det självklart går bra att lämna bilen tills nästa dag.

BOKNINGSREGLER
Preliminär bokning
Gäller i 2 veckor om inget annat har avtalats.
Om ytterligare förfrågningar kommer under tidsperioden måste svar ges omgående.
Bokningsavgift
Bokningsavgift ska betalas inom 10 dagar efter erhållen bekräftelse.
Bokningsavgiften räknas självklart av från slutbetalningen.
Betalning
Faktura gällande alla kostnader skickas ut efter festen. Betalningsvillkor 10 dagar.
Hyresavtal
Efter erhållen bokningsavgift räknas bekräftelsen och bokningsavgiften som hyresavtal.
Skadegörelse
Lokalen besiktigas alltid innan hyresgästens ankomst, och efter festen.
Skulle någon form av skadegörelse uppdagas kontaktas hyresgästen omgående och reparationskostnad kommer att debiteras på hyresgästen.
Tider för lokalen
Hyresgästen har tillträde från kl. 12.00 på festdagen och skall lämna lokalen senast kl. 10.00 dagen efter eller enligt överenskommelse.
Personal
Det är ett krav från vår sida att det alltid skall finnas 2 st personal på plats som anlitats av oss p g a säkerhetsmässiga skäl.
Denna person har i första hand ansvar för att disk och köksutrustning sköts på rätt sätt, men är naturligtvis tillgänglig under kvällen för andra förekommande sysslor.
Avbokning
Avbokning skall ske skriftligt till Margullgården. Bekräftad avbokning sker skriftligen från Margullgården där det tydligt framgår om debitering kommer att ske i det aktuella fallet.
* Avbokning 5 månader innan bokningstillfället återbetalas bokningsavgiften.
* Avbokning senare än 3 månader debiteras 50% av lokalhyran.
* Avbokning senare än 4 veckor debiteras 75% av lokalhran.
* Avbokning senare än 2 veckor debiteras 100% av lokalhyran.
För övrigt tillämpar Margullgården VISITAs allmäna bestämmelser och avbokningsregler för grupparragemang,bröllop, konferansbokningar och övriga arragemang.