EVENT & BRÖLLOP

                                     är måna om att er fest skall vara så bra som möjligt. Nedan följer vår prislista och några av de förhållningsregler som gäller när man bokar hos oss. 

Vi på Margullgården 

Hos oss ingår alltid

  • Visning av lokalen

  • Slutstädning

  • Planeringsmöten under resans gång

  • Glas & porslin - vi är fullutrustade

  • Två dagar innan - möjlighet att lämna av alla festartiklar

PRISLISTA

 
 

2019

Helgdag & Fre-Lör

Sön - Tors

2020

Helgdag & Fre-Lör

Sön - Tors

        5900 :-                       3500;-

0-29

0-29

        6400 :-                       4000;-

        8000 :-                       5000;-

30-55

30-55

        8700 :-                       5500;-

        9800 :-                       5900;-

56-75

56-75

      10500 :-                       7000;-

      11600 :-                       7500;-

76-95

      13400 :-                       9000;-

96-125

                  Begär en offert

Över 125

76-95

      12300 :-                       8500;-

96-125

      14100 :-                       9500;-

Över 125

                  Begär en offert

Värmetillägg 1okt - 31mars        1500 :-

Dagen innan Hyra (förbokas)      2500 :-

Dagen efter Hyra (förbokas)        2500 :-

Linnedukar                   65 :-/st

Linneservetter               18 :-/st

Stolsöverdrag                45 :-/st

Tyg i taket dansgolv     750:-

Värmetillägg 1okt - 31mars        1500 :-

Dagen innan Hyra (förbokas)      3000 :-

Dagen efter Hyra (förbokas)        3000 :-

Linnedukar                   67 :-/st

Linneservetter               19 :-/st

Stolsöverdrag                45 :-/st

Tyg i taket dansgolv     750:-

Personalkostnad (minst 2 personer från oss)

 365:-/h, per person ex.moms

Personalkostnad (minst 2 personer från oss)

 375:-/h, per person ex.moms

Bokningsavgift

Skall betalas senast 10 dagar efter erhållen bokningsbekräftelse. 

Dagen efter hyra

Behövs inte om man endast ska

hämta sina kvarvarande saker

HYRESINFORMATION

 

Förhållningsregler

Sprittillstånd behövs endast om man planerar att ha försäljning av alkoholhaltiga drycker till gästerna i lokalen.

Sprittillstånd är personliga och tillstånd söker man i sin hemkommun.

Lokalen är inte utrustad eller godkänd för matlagning utan det är catering som gäller.

Rökning sker endast utomhus då vi önskar hålla lokalerna rökfria.

Glitter, rosenblad och konfetti är inte önskvärt i lokalen då dessa ting är oerhört svåra att få bort från stolar och golv efteråt.

Sopsortering är ett måste för all personal.

Olika kärl finns att tillgå. Om detta inte följs debiteras hyrestagaren för kostnaden som uppstår.

Spik och häftklammer är totalförbjudet att sätta i bord och stolar. Hör efter med personalen var det är lämpligt att använda och vart.

Det ligger på hyresgästens ansvar att städa upp efter eventuella missöden i form av illamående.

Det finns marshallhållare till era ljusmarshaller, hör efter med personalen efter lämpliga platser annars kan det hända olyckor på kvällen när gästerna behöver lite frisk luft

Parkering sker i första hand vid kortsidan av huset där det självklart går bra att lämna bilen tills nästa dag.

 

BOKNINGSREGLER

Preliminär bokning

Gäller i 2 veckor om inget annat har avtalats.

Om ytterligare förfrågningar kommer under tidsperioden måste svar ges omgående.

Bokningsavgift

Bokningsavgift ska betalas inom 10 dagar efter erhållen bekräftelse.

Bokningsavgiften räknas självklart av från slutbetalningen.

Betalning

Faktura gällande alla kostnader skickas ut efter festen. Betalningsvillkor 10 dagar.

Hyresavtal

Efter erhållen bokningsavgift räknas bekräftelsen och bokningsavgiften som hyresavtal.

Skadegörelse

Lokalen besiktigas alltid innan hyresgästens ankomst, och efter festen.

Skulle någon form av skadegörelse uppdagas kontaktas hyresgästen omgående och reparationskostnad kommer att debiteras på hyresgästen. 

Tider för lokalen

Hyresgästen har tillträde från kl. 12.00 på festdagen och skall lämna lokalen senast kl. 10.00 dagen efter eller enligt överenskommelse.

Personal

Det är ett krav från vår sida att det alltid skall finnas 2 st personal på plats som anlitats av oss p g a säkerhetsmässiga skäl.

Denna person har i första hand ansvar för att disk och köksutrustning sköts på rätt sätt, men är naturligtvis tillgänglig under kvällen för andra förekommande sysslor.

Avbokning

Avbokning skall ske skriftligt till Margullgården. Bekräftad avbokning sker skriftligen från Margullgården där det tydligt framgår om debitering kommer att ske i det aktuella fallet.

* Avbokning 5 månader innan bokningstillfället återbetalas bokningsavgiften.

* Avbokning senare än 3 månader debiteras 50% av lokalhyran.

* Avbokning senare än 4 veckor debiteras 75% av lokalhran.

* Avbokning senare än 2 veckor debiteras 100% av lokalhyran.

För övrigt tillämpar Margullgården VISITAs allmäna bestämmelser och avbokningsregler för grupparragemang,bröllop, konferansbokningar och övriga arragemang.

Markvägen 1

237 91 

Bjärred

Tel direkt:  0707-87 72 73

                  0737-66 41 65

info@margullgarden.se

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now